Dina egna historier

I dag är det lättare än någonsin att själv äga sin historia – och berätta den på sina egna villkor. Traditionella medier har inte längre monopol på berättandet.

Det kan göras på många olika sätt. Affärsstrategi, bolagsvärderingar och mål styr om text, ljud, foto eller video är bäst. Eftersom vi är experter på berättande kommer vi att kunna hjälpa dig oavsett dina behov.

Vi har tagit fram hela kampanjkoncept för innehåll i egna kanaler och sociala medier. Det har också blivit framtidsrapporter som bygger på kvantitativa och kvalitativa data. Dessutom har vi producerat podcaster för företag sedan 2016.

Svensk Fastighetsförmedling. Vill du flytta in i ett 3D-printat hus? Eller en rymdkoloni? Med svärmor i gästrummet? Efter att Sifo ställt våra frågor till svenska folket producerade vi en rapport om framtidens boende. Därefter utvecklade vi nyhetsbrev som ska hjälpa mäklarhuset att få nya affärer med hjälp av innehåll – bland annat från framtidsrapporten.

Marathongruppen. När Stockholm Marathon fyllde 40 år ville arrangören  stärka relationen till sina befintliga kunder – löparna. Samtidigt fanns en önskan om att berätta historier från fyra decenniers prövningar och utveckling. Vi producerade ”Den största utmaningen”, en reportagepodd om allt från köldkaos till löparmage.