Behålla och utveckla medarbetare

Hur skapar man intern stolthet på arbetsplatsen? Vi tror att eget innehåll har en viktig roll att spela.

Ljud, text och video är ett utmärkt sätt att öka medarbetarnas engegamang och behålla dem längre. Det kan också handla om att utbilda medarbetare i strategiska förändringar eller nya arbetssätt och hjälpa dem att förstå vad som händer och varför. 

Behovet tycks vara stort. Vi har haft konsultuppdrag i externa kommunikationsprojekt där utvärderingen visat att den största effekten var att egna medarbetare kände större stolthet över sitt företag.

Telia Company. Om anställda i telekombranschen inte hänger med i vad digitaliseringen innebär blir det svårt att förstå den egna arbetsgivarens strategier. För att täppa till kunskapsgapet producerade vi ”Fast forward”, en podd där internationella experter intervjuas om allt från AI i vården till bitcoin i undre världen. Målgruppen var intern, men podden är tillgänglig för alla.

Öresundståg. I samband med ett stort varumärkesarbete fanns behov av att engagera medarbetarna och göra projektet mer konkret. Vi intervjuade allt från lokförare till vd och fick dem att sätta ord på abstrakta varumärkeslöften och kärnvärden – och varför det påverkar deras vardag. Intervjuerna blev korta testimonials i form av podcastavsnitt.