E21: Innehållet tog oss österut

Mäklarföretaget Lagerlings innehållssajt Östermalm.net fungerar som place branding: innehållet gör att vi känner att vi är på hallen och shoppar hummer. Hör varför det är bra!

(Sajten produceras av Rehnberg & Swartz.) 

Plus! Ett bra avsnitt av Affärsvärldens podcast + ett grymt satirkonto på Instagram. 

Podden görs av Commercial Content, det vill säga Andreas Utterström och Mattias Bergman.


E20: Rent och snyggt, Anticimex

Skadedjursbekämparen Anticimex’ internpodd Kackel-Lackan är ett briljant exempel på modern egen kommunikation. Transparent, ärligt – och så är podcast helt rätt medium för medarbetare som jobbar på olika platser och inte bara sitter på kontor. 

Kackel-Lackan produceras av Åsa Melin Mandre från Greenhill Relations och ger oss som utomstående en fin bild av företaget. 

Innehåll för affärsdriven, agil HR är ett växande fält där vi på Commercial Content gör allt fler projekt. Hör gärna av dig om du vill veta mer om  hur stort värde det kan ge!

 


E17: Matjätten som briljerar

När det gäller kommunikation är Ica ett välstyrt universum.

Livsmedelsgiganten har tagit en modern plats i vårt medvetande. Den är lika självklar som kyrkan, apoteket och systemet. Och detta genom innehåll. Andreas Utterström och Mattias Bergman hittar bra exempel på hur Icahandlaren är den nya influencern.

Läs mer om oss på www.commercialcontent.se! 


E15: Longread med kraft

Fortum tror på longread, med berättande text som gör bilden av kraftbolaget tydligare. Företaget pushar innehållet i sin reklamkampanj. Gillar vi det?

Länk:

https://www.fortum.se/privat/elavtal/varfor-fortum/ren-innovation

Plus: Mattias Bergman kollar Love Actually, vare sig han vill eller inte. Länk till krönika av DN:s Åsa Beckman: 

https://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/asa-beckman-erkann-att-love-actually-ar-ett-stort-modernistiskt-masterverk/

Läs mer om oss på www.commercialcontent.se!

 


E14: Innehåll – suveränt i modern HR

Alla pratar agil HR. Och kommunikation är en allt viktigare del av personalavdelningens jobb.

Andreas Utterström vände sig till Kanada och hittade ett utmärkt exempel på innehåll som stärker kulturen – och detta i en bransch med många fördomar mot sig. Mattias Bergman kontrar med ett gruvligt bra svenskt exempel.

Länkar:

https://www.youtube.com/watch?v=uoGleagzw9U&pbjreload=10

https://www.lkab.com/sv/karriar/mot-nagra-av-oss/

 


E13: Money Talks i Penserpodden

Mattias Bergman har hittat ett briljant exempel på bra företagspodd 2019 – som dessutom frälser genren börspoddar.

Penserpodden görs inhouse med kärlek till målgruppen, av kunniga personer med naturlig kommunikationstalang.

Andreas Utterström känner sig blå.